Monday, September 6, 2010

მასწავლებლის კოდექსი

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის
ბრძანება #57/ნ
2010 წლის 14 ივლისი ქ, თბილისი

მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის კოდექსის დამტკიცების
შესახებ

,,ზოგადი განათლების შესახებ" საქართველოს კანონის 26–ე მუხლის პირველი პუნქტის ,,შ1დ" ქვეპუნქტის , ,,საქართველოს განათლებისა და მეცნიერებისსამინისტროს დებულების დამტკიცების შესახებ" საქართველოს მთავრობის 2004 წლის 21 მაისის # 37 დადგენილებით დამტკიცებული დებულების მე–2 მუხლის მე–2 პუნქტის ,,პ।ი" ქვეპუნქტისა და მე–3 მუხლის მე–2 პუნქტის ,,მ" ქვეპუნქტის საფუძველზე,
ვბრძანებ:
  1. დამტკიცდეს თანდართული მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის კოდექსი।
  2. ბრძანება ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე. დ। შაშკინი
მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის კოდექსი

თავიI. ზოგადი დებულებები

მუხლი 1. ცნება და მიზანი
  1. მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის კოდექსი (შემდგომში ,,ეთიკის კოდექსი") ადგენს ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების მასწავლებლის პროფესიული ქცევის წესებს, რომლითაც ფასდება მასწავლებლის პროფესიული კომპეტენტურობის ხარისხი და რომელთა დაცვა მასწავლებელს მოსწავლეების, მშობლების, მასწავლებლებისა და სკოლაში დასაქმებული სხვა პირების მიმართ მოეთხოვება।
  2. ეთიკის კოდექსის მიზანია მასწავლებლის სავალდებულო პროფესიული ქცევის ერთიანი წესების დამკვიდრება।
  3. სკოლის შინაგანაწესი უნდა ეფუძნებოდეს ეთიკის კოდექსს।

მუხლი 2. რეგულირების სფერო
ეთიკის კოდექსი ვრცელდება საქართველოს მოქალაქე, უცხო ქვეყნის მოქალაქე და მოქალაქეობის არმქონე მასწავლებლებზე, რომლებიც ეწევიან პედაგოგიურ საქმიანობას ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში।

თავიII।ეთიკის კოდექსის სტრუქტურა
მუხლი 3.პროფესიული კომპეტენტურობა

  1. მასწავლებელი, პროფესიული ვალდებულების შესრულებისას, დამოუკიდებელი, კეთილსინდისიერი და მიუკერძოებელია.
  2. პედაგოგიური საქმიანობის განხორციელებისას მასწავლებელი ხელმძღვანელობს საქართველოს კანონმდებლობითა და ეთიკის კოდექსის ნორმებით।
  3. მასწავლებელი ხელს უწყობს მოსწავლეებში დემოკრატიული და პატრიოტული ღირებულებების ჩამოყალიბებას।
  4. მასწავლებელი, თავისი პროფესიული საქმიანობისას, სამართლიანობის, ურთიერთპატივისცემის, ადამიანის უფლებათა დაცვის, ჯანსაღი ცხოვრების წესისა და გარემოს დაცვის მაგალითს აძლევს მოსწავლეებს.
  5. მასწავლებელი იცავს მოსწავლეებთან, მშობლებთან, მასწავლებლებსა და სკოლაში დასაქმებულ სხვა პირებთან დაკავშირებული ინფორმაციის კონფიდენციალობას, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენი წესით।
  6. მასწავლებელი, თავისი საქმიანობისას, ყოველთვის პუნქტუალურია და აცვია მოწესრიგებულად।
  7. მასწავლებელი მეტყველებს ეთიკური ნორმების შესაბამისად, გამართული და მოსწავლეებისათვის გასაგები ენით.
  8. მასწავლებელი ეფექტურად იყენებს პედაგოგიური საქმიანობისათვის განკუთვნილ დროს, ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სასწავლო მიზნებისა და ამოცანების მისაღწევათ।
  9. მასწავლებელი უფრთხილდება სკოლის ქონებას და მიზანმიმართულად იყენებს სკოლის რესურსებს।
  10. მასწავლებელი არ იყენებს პროფესიულ ან ინსტიტუციურ პრივილეგიებს პირადი მიზნებისათვის।
  11. მასწავლებელი ზრუნავს საკუთარ უწყვეტ პროფესიულ განვითარებაზე।
მუხლი 4. მოსწავლეებთან ურთიერთობა
  1. მასწავლებელი ითავსებს მოსწავლის მრჩევლის ფუნქციას სასწავლო პროცესში წარმოქმნილი სირთულეების გადასალახად და, მოსწავლის სურვილის შემთხვევაში, ეხმარება მას პირადი პრობლემების მოგვარებაში।
  2. მასწავლებელი არ აყენებს მოსწავლეს სიტყვიერ ან ფიზიკურ შეურაცხყოფას და არ ახდენს მასზე ემოციურ (ფსიქოლოგიურ) ზეწოლას।
  3. მასწავლებელი არ უწევს საკუთარ მოსწავლეს დამატებით ფასიან საგანმანათლებლო მომსახურებას, გარდა კანონმდებლობით გათვალისწინებული შემთხვევებისა।
  4. მასწავლებელი ინარჩუნებს სიმშვიდეს კონფლიქტურ სიტვაციებში, ისმენს მოსწავლეთა აზრს და იღებს ობიექტურ და სამართლიან გადაწყვეტილებებს।
  5. მასწავლებელი, სასწავლო პროცესის განმავლობაში, ზრუნავს მოსწავლის ჯანმრთელობის, პირადი უსაფრთხოებისა და საკუთრების დაცვაზე।
  6. მასწავლებელი მაგალითს აძლევს და ეხმარება მოსწავლეებს ჯანსაღი ცხოვრების წესისათვის აუცილებელი ღირებულებებისა და უნარ–ჩვევების ჩამოყალიბებაში।
  7. მასწავლებელი, მოსწავლეებთან ურთიერთობის დროს, იცავს მორალურ და ზნეობრივ ნორმებს।
  8. მასწავლებელი პატივს სცემს მოსწავლეთა აზრებს, უქმნის მათ ყველა პირობას იდეებისა და შეხედულებების თავისუფლად გამოსახატად।
  9. მასწავლებელი არ ეწევა მოსწავლეებთან რელიგიურ (გარდა იმ სკოლების მასწავლებლებისა, რომლებიც ეწევიან რელიგიურ საგანმანათლებლო საქმიანობას) და პოლიტიკურ პროპაგანდას।
  10. მასწავლებელი არ იყენებს მოსწავლის ფიზიკურ და ინტელექტუალურ შრომას ან პოტენციალს პირადი მიზნებისათვის।
  11. მასწავლებელი იჩენს თანაბარ ყურადღებას ყველა მოსწავლის მიმართ, განურჩევლად სქესის, რასის, ენის, რელიგიის, ეროვნული, ეთნიკური და სოციალური კუთვნილების, ქონებრივი მდგომარეობის ან სხვა ნიშნისა და ზრუნავს, რომ ყველა მოსწავლემ მიიღოს ხარისხიანი განათლება, მათი სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროებისა თუ შეზღუდული შესაძლებლობის მიუხედავად।
მუხლი 5. მშობლებთან ურთიერთობა
  1. მასწავლებელი თანამშრომლობს მოსწავლის მშობელთან და, საჭიროების შემთხვევაში, აწყობს მასთან ინდივიდუალურ შეხვედრებს. მასწავლებელი თანამშრომლობს მოსწავლის მშობელთან და თავაზიანია მასთან ურთიერთობისას।
  2. ყოველი სასწავლო ტრიმესტრის დასაწყისში მასწავლებელი განმარტებებს აძლევს მშობლებს სასწავლო გეგმისა და მის მიერ არჩეული სწავლების მეთოდების შესახებ।
  3. მასწავლებელი მოთხოვნისა და საჭიროების შესაბამისად, მშობელს დროულად და ინდივიდუალურად აწვდის ინფორმაციას მოსწავლის აკადემიური მოსწრების შესახებ।
  4. მასწავლებელს, თუ ის კლასის დამრიგებელია, აქვს ყველა მშობლის საკონტაქტო ინფორმაცია, რათა, საჭიროების შემთხვევაში, დროულად შეძლოს მშობელთან დაკავშირება.
  5. მასწავლებელი ატყობინებს მშობელს მოსწავლის დისციპლინური დარღვევის შესახებ და ხელს უწყობს მის ჩართვას სკოლის შინაგანაწესით განსაზღვრულ დისციპლინურ წარმოებაში।
  6. მასწავლებელი დაუყონებლივ უზრუნველყოფს მშობლის ინფორმირებას, თუ მოსწავლე არ გამოცხადდასკოლაში, ან მის ჯანმრთელობას და პირად უსაფრთხოებას საშიშროება დაემუქრა।
მუხლი 6 . სკოლის დირექციასთან, მასწავლებლებთან და სკოლაში დასაქმებულ სხვა პირებთან ურთირთობა
  1. მასწავლებელი თანაბარი პატივისცებით ეპყრობა სკოლის დირექციას , მასწავლებლებსა და სკოლაში დასაქმებულ სხვა პირებს, მიუხედავად მათი პროფესიული გამოცდილებისა თუ პიროვნული თავისებურებებისა।
  2. მასწავლებელი უზიარებს შეძენილ ცოდნასა და გამოცდილებას კოლეგებს და თანამშრომლობს მათთან।
  3. მასწავლებელი თანამშრომლობს სკოლის მანდატურთან და ითვალისწინებს მის მიერ მიწოდებულ ინფორმაციას।
  4. მასწავლებელი თანამშრომლობს სკოლის დირექციასთან და თავისი წვლილი შეაქვს სკოლის განვითარებისათვის დაგეგმილ ღონისძიებებში।
თავი III। ეთიკის კოდექსის დარღვევა
მუხლი 7. პასუხისმგებლობა ეთიკის კოდექსის დარღვევაზე
მასწავლებლის მიერ ეთიკის კოდექსის უხეში ან სისტემატური დარღვევა იწვევს პასუხისმგებლობას საქართველოს კანონმდებლობისა და მასწავლებელთან დადებული შრომითი ხელშეკრულების შესაბამისად.

ეროვნული სასწავლო გეგმა 2010–2011სასწავლო წლისათვის

ეროვნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრი წარმოგიდგენთ ეროვნულ სასწავლო გეგმას 2010-2011 წლისათვის.

თავი I - შესავალი

თავი II - საათობრივი ბადე

თავი III - საგნობრივი პროგრამები

Sunday, August 22, 2010

სკოლების ბრენდირება

2010 წლის სექტემბრიდან იწყება სკოლების ბრენდირება, რომელიც საჯარო სკოლებისთვის სავალდებულო, ხოლო კერძო სკოლებისთვის ნებაყოფლობითი იქნება.

ბრენდირება ნიშნავს სკოლების შეფასებას ათ ვარსკვალვიანი სისტემით სხვადასხვა კრიტერიუმებით. მაგალითად: ინსტიტუციური მონაცემები, სწავლა/სწავლება, მასწავლებელთა კვალიფიკაცია, პროგრამებში /პრექტებში მონაწილეობა, აკრედიტაცია.

შეფასების დაწყებისას ყველა სკოლას ავტომატურად აქვს მინიჭებული ხუთი ვარსკვლავი, ხოლო მომდევნო ხუთის მინიჭება ხდება ზემოთ აღნიშნული კრიტერიუმების მიხედვით. სამინისტროს ოფიციალურ ვებ-გვერდზე გამოქვეყნდება თითოეული კომპონენტი და მისი შესაბამისი შეფასება. ყველა სკოლა თავად მოახდენს თვითშეფასებას და გაგზავნის მითითებულ ელექტრონულ მისამართზე. მონაცემების გადამუშავების შემდეგ მას მიენიჭება შესაბამისი ვარსკვლავი. იმისათვის, რომ არ მოხდეს მიკერძოებული შეფასება, სამინისტროში სპეციალურად შექმნილი კომისია მინისტრის პირველი მოადგილის აკაკი სეფერთელაძის ხელმძღვანელობით მუდმივად განახორციელებს სკოლის მიერ თვითშეფასების შედეგად მიღებული მონაცემების გადამოწმებას. მონაცემების განახლება მოხდება წელიწადში ერთხელ.

ბრენდირების ძირითადი მიზანია სკოლებს შორის კონკურენტული გარემოს შექმნა და მათი წახალისება სასწავლო პროცესის სრულყოფის მიზნით. მნიშვნელოვანია აღინიშნოს, რომ 10 ვარსკვლავის მქონე სკოლის კურსდამთავრებული ავტომატურად მიიღებს ზოგადი განათლების ატესტატს და მისთვის მინიმალური კომპეტენციის დამადასტურებელი გამოცდების ჩაბარება არ იქნება აუცილებელი.

კრიტერიუმები: (სამუშაო ვარიანტი)

პროგრამებში და პროექტებში მონაწილეობა
ინსტიტუციური მონაცემები
სწავლა/სწავლება
მასწავლებელთა კვალიფიკაცია
აკრედიტაცია

სკოლების ბრენდირება

2010 წლის სექტემბრიდან იწყება სკოლების ბრენდირება, რომელიც საჯარო სკოლებისთვის სავალდებულო, ხოლო კერძო სკოლებისთვის ნებაყოფლობითი იქნება.

ბრენდირება ნიშნავს სკოლების შეფასებას ათ ვარსკვალვიანი სისტემით სხვადასხვა კრიტერიუმებით. მაგალითად: ინსტიტუციური მონაცემები, სწავლა/სწავლება, მასწავლებელთა კვალიფიკაცია, პროგრამებში /პრექტებში მონაწილეობა, აკრედიტაცია.

შეფასების დაწყებისას ყველა სკოლას ავტომატურად აქვს მინიჭებული ხუთი ვარსკვლავი, ხოლო მომდევნო ხუთის მინიჭება ხდება ზემოთ აღნიშნული კრიტერიუმების მიხედვით. სამინისტროს ოფიციალურ ვებ-გვერდზე გამოქვეყნდება თითოეული კომპონენტი და მისი შესაბამისი შეფასება. ყველა სკოლა თავად მოახდენს თვითშეფასებას და გაგზავნის მითითებულ ელექტრონულ მისამართზე. მონაცემების გადამუშავების შემდეგ მას მიენიჭება შესაბამისი ვარსკვლავი. იმისათვის, რომ არ მოხდეს მიკერძოებული შეფასება, სამინისტროში სპეციალურად შექმნილი კომისია მინისტრის პირველი მოადგილის აკაკი სეფერთელაძის ხელმძღვანელობით მუდმივად განახორციელებს სკოლის მიერ თვითშეფასების შედეგად მიღებული მონაცემების გადამოწმებას. მონაცემების განახლება მოხდება წელიწადში ერთხელ.

ბრენდირების ძირითადი მიზანია სკოლებს შორის კონკურენტული გარემოს შექმნა და მათი წახალისება სასწავლო პროცესის სრულყოფის მიზნით. მნიშვნელოვანია აღინიშნოს, რომ 10 ვარსკვლავის მქონე სკოლის კურსდამთავრებული ავტომატურად მიიღებს ზოგადი განათლების ატესტატს და მისთვის მინიმალური კომპეტენციის დამადასტურებელი გამოცდების ჩაბარება არ იქნება აუცილებელი.

კრიტერიუმები: (სამუშაო ვარიანტი)

პროგრამებში და პროექტებში მონაწილეობა
ინსტიტუციური მონაცემები
სწავლა/სწავლება
მასწავლებელთა კვალიფიკაცია
აკრედიტაცია

Sunday, June 13, 2010

განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროში საინოვაციო ცენტრი გაიხსნა

სკოლების კომპიუტერიზაციისა და თანამედროვე ტექნოლოგიებით აღჭურვის პროგრამის ფარგლებში, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროში საინოვაციო ცენტრის პრეზენტაცია გაიმართა. ცენტრი მომავლის საკლასო ოთახის მოდელს წარმოადგენს, სადაც წარმოდგენილია უახლესი ტექნიკის ნიმუშები: ინტერაქტიული ელექტრონული დაფა, კომპიუტერები, ლეპტოპები, პროექტორები. HP-ის წარმოების ტექნიკა სამინისტროს კომპანიამ იუ-ჯი-თი (UGT) მოაწოდა.

ინტერაქტიური ელექტრონული დაფა ნოვაციაა არა მარტო საქართველოში, არამედ მსოფლიო ბაზარზეც. დაფას უნიკალური შესაძლებლობები გააჩნია. მასზე ყველა მოქმედება ელექტრონულად ხორციელდება, გამოიყენება ნებისმიერი საგნის სწავლების პროცესში, საბუნებისმეტყველო საგნების სწავლებისას დაფა ვირტუალური ლაბორატორიის ფუნქციას იძენს. იგი კომპიუტერთანაა დაკავშირებული და ნებისმიერ მოქმედებას რაც მასზე ხორციელდება კომპიუტერი იმახსოვრებს.

მასწავლებელს ელექტრონული დაფის გამოყენებით შესაძლებლობა ექნება მოსწავლეებს ტესტირება ჩაუტაროს, მოსწავლეები დისტანციური მართვის პულტების დახმარებით დააფიქსირებენ პასუხების თავიანთ ვარიანტებს. თანამედროვე ელექტრონული საშუალებების გამოყენება მნიშვნელოვნად ამარტივებს და ადვილად დაძლევადს ხდის სწავლა-სწავლების პროცესს.

საინოვაციო ცენტრში სისტემატიურად ჩატარდება შეხვედრები და სემინარები მასწავლებლებთან, მოსწავლეებთან, სკოლების ადმინისტრაციის წარმომადგენლებთან. შეხვედრების მიზანი იქნება აღნიშნული ტექნიკის სწავლების პროცესში გამოყენების მეთოდების გაცნობა დაინტერესებულ პირთათვის, რათა სასწავლო პროცესი უფრო ინტერაქტიული და საინტერესო გახდეს.

განთავსებული ტექნიკის სიახლეები მომავალში სკოლებში გადაინაცვლებს და ცენტრი ახალი ექსპონატებით შეივსება, პროცესს სისტემატიური ხასიათი მიეცემა. ყოველი სიახლე, რისი დანერგვაც სკოლებში გადაწყდება, ჯერ საინოვაციო ცენტრში განთავსდება და მას სამინისტროში მოსული ნებისმიერი სტუმარი გაეცნობა.



Monday, May 31, 2010

სმაილების ჩამატება ბლოგის პოსტებში

ძნელი ნამდვილად არ არის
სურათებად და გასაგებად ავხსნი .
პირველ რიგში შევდივართ შემდეგ საიტზე: http://www.smiles.ge/
ეს არის საიტი, სადაც სმაილები გამზადებულია თავისი კოდებით
არის ბევრნაირები: სკაიპის და ადნიაკლასნიკისაც კი
კატეგორიები მითავსებულია საიტის თავში.


ვარჩევთ სასურველ კატეგორიას და გადავდივართ გვერდზე:

ვარჩვევთ სასურველ სმაილიკს
შემდეგ ყურადღებას ვაქცევთ ამას:


აქ აუცილებლად უნდა მოვნიშნოთ
HTMLcode -ს ველი. სხვა შემთხვევაში სმაილი არ გამოჩნდება.
მოვნიშვანთ
HTMLcode ს. ვაწკაპუნებთ სასურველ სმაილიკზე და ვაკოდირებთ კოდს.

შემდეგ გადავდივართ ბლოგის გვერდზე და ვსვამთ კოდს იმ ადგილას, სადაც სმაილი გვინდა რომ გამოჩნდეს.
თავიდან ტექსტში სმაილი კოდის სახით ჩანს, გამოქვეყნების ან previw-ს ნახვის დროს სმაილი ჩანს.

Wednesday, May 26, 2010

2010 წლის სახელმძღვანელოების კონკურსი

2010 წლის სახელმძღვანელოების კონკურსზე გამოვლენილი გრიფის მინიჭების კანდიდატების სია (ტექნიკური ხარვეზის გასწორება)

კანდიდატების სია

სხვა დეტალური ინფორმაცია 2010 წლის სახელმძღვანელოების კონკურსთან დაკავშირებით იხილეთ აქ

Friday, May 14, 2010

ანონსი

დღეს, 94–ე საჯარო სკოლაში, 2 საათზე ტარდება მე–12 კლასების გამოსაშვები

ღონისძიება – ,,ბოლო ზარი"

Thursday, May 6, 2010

ანონსი


ქ ।თბილისის მთავარი ბიბლიოთეკა 7 მაისს ატარებს ვიქტორინა–კონკურსს,,რა ვიცით ქართული ენის შესახებ" საქალაქო ტურს.წარმატება ვუსურვოთ ჩვენი სკოლის გუნდს ,,მწიგნობარს,"რომელიც გამარჯვებულია, ამ კონკურსის რაიონულ ტურში.

შორენა ცინდელიანი


დაიბადა 1991 წლის 10 ივლისს, სწავლობს XII ბ კლასში। 2010 წელს გამარჯვებულია საგნობრივ ოლიმპიადაში, რუსულ ენაში - III ადგილი.

Wednesday, May 5, 2010

ლადო ნიაური


ნიაური ლადო დაბადებული 1993 წლის 24 ოქტომბერს, სწავლობს XI–ბ კლასში, აქვს მაღალი აკადემიური მაჩვენებლები, 2010 წელს ჩატარებულ საგნობრივ ოლიმპიადებში გამარჯვებულია ქიმიაში, 21 ქულით არის I ადგილზე.

ლაშა ახალაია


ახალაია ლაშა დაბადებული 1994 წლის 7 თებერვალს, სწავლობს XI–ბ კლასში, ერთნაირი პასუხისმგებლობით ეკიდება ყველა საგანს, ამიტომაც აქვს წარმატებები აკადემიურ მოსწრებაში। 2010 წელს ჩატარებულ საგნობრივ ოლიმპიადებში გამარჯვებულია ისტორიასა და გეოგრაფიაში, არის III ადგილზე.

Sunday, May 2, 2010

სახელმძღვანელოების ელექტრონული კატალოგი

კატალოგით სარგებლობისას თქვენ შეგიძლიათ:

ა) საძიებო სისტემის მეშვეობით მოძებნოთ თქვენთვის საინტერესო სახელმძღვანელო სხვადასხვა პარამეტრის მიხედვით

ბ) დაათვალიეროთ სახელმძღვანელოების ელექტრონული ნიმუშები. ნიმუშები წარმოდგენილია სამ ფაილად: 1) სახელმძღვანელოს ყდები და სარჩევი; 2) მოსწავლის სახელმძღვანელო; 3) მასწავლებლის სახელმძღვანელო

გ) იხილოთ ეროვნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრის და ასევე მოწვეული ექსპერტების მიერ თითოეულ სახელმძღვანელოზე დაწერილი შეფასება.

საძიებო სისტემაში შესულია მხოლოდ 2009-2010 წლიდან გრიფირებული წიგნები. გრიფირებული სახელმძღვანელოების სრული ჩამონათვალი (2009 და გასულ წლებში) შეგიძლიათ იხილოთ აქ

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


საფეხური კლასი დონე საგნობრივი ჯგუფი საგანი დასახელება გამომცემლობა ავტორ(ებ)ი
1
3



დიოგენე
2







3 საბაზო/საშუალო
ს5 უცხოური ენები რუსული რუსული თობალისი ბერტა ნემსაძე
4 დაწყებითი 4
ესთეტიკური, შრომითი და ფიზ. აღზრდა მუსიკა მუსიკა ინტელექტი მ. ჩიკვაიძე
5 დაწყებითი 4
ესთეტიკური, შრომითი და ფიზ. აღზრდა მუსიკა მუსიკა წყაროსთვალი მ. ოთიაშვილი
6 დაწყებითი
დ2 უცხოური ენები გერმანული გერმანული ინტელექტი ლ. კობახიძე, ლ. მეტრეველი
7 დაწყებითი
დ2 უცხოური ენები ინგლისური ინგლისური საქართველოს მაცნე ვ. კუპრაშვილი, ქ. მაღლაკელიძე
8 დაწყებითი
დ2 უცხოური ენები ინგლისური ინგლისური ინტელექტი თ. ჯეჯილაშვილი, მ. მგელაძე
9 დაწყებითი
დ2 უცხოური ენები ინგლისური ინგლისური ოცდამეერთე ტატიანა ბუკია, Barrie Watson
10 დაწყებითი
დ2 უცხოური ენები რუსული რუსული ოცდამეერთე მ. ბარსეგოვა, ს. ბოლდაკოვა
«12345678910»

Friday, April 30, 2010

ახალი საცურაო აუზი 7 საჯარო სკოლას მოემსახურება


საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრმა დიმიტრი შაშკინმა თბილისის 94-ე საჯარო სკოლაში საცურაო აუზი გახსნა. ახალი აუზი ერთადერთია ისანი-სამგორის დასახლებაში და გარკვეული შეღავათებით შვიდ საჯარო სკოლის მოსწავლეებს მოემსახურება. რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია, 94-ე საჯარო სკოლის 300-მდე მოსწავლეს სოციალურად დაუცველი ოჯახებიდან, უფასოდ ჩაუტარდება ცურვისა და წყალბურთის გაკვეთილები.

94-ე საჯარო სკოლის დირექტორის ქალბატონ მარინა ჩაგანავას განცხადებით, სკოლაში დიდი დაინტერესება გამოიწვია პრეზიდენტის ინიცირებულმა პროექტმა ფიზკულტურის სპორტის გაკვეთილებით ჩანაცვლების თაობაზე. ამ სკოლის მოზარდები კალათბურთითა და ფრენბურთით არიან დაინტერესებულნი და ახალი სასწავლო წლიდან ცურვასა და წყალბურთან ერთად სპორტის ამ სახეობებშიც ჩაუტარდებათ გაკვეთილები. ”ALUMNI-ს” პროექტის ფარგლებში შემოწირული თანხით სპორტის გაკვეთილების განვითარებისთვის შესაბამისი ინფრასტრუქტურის გაუმჯობესება იგეგმება - შეკეთდება სპორტული დარბაზი და აღიჭურვება სპორტული ინვენტარით, ახალი სასწავლო წლისთვის დასრულდება ღია სპორტული მოედნის მშენებლობაც.

თბილისის №94-ე საჯარო სკოლაში 1600 მოსწავლე სწავლობს და 108 პედაგოგი მოღვაწეობს. 50-მდე პედაგოგმა გაიარა მასწავლებელთა სერტიფიცირებისვის სახელმწიფოს მიერ დაფინანსებული გადამზადების კურსები, 40-მდე მასწავლებელი სასერტიფიკატო გამოცდებს გაივლის.

სკოლის შენობას პროექტ ”იაკობ გოგებაშვილის” ფარგლებში ნაწილობრივი რეაბილიტაცია ჩაუტარდა, კურსდამთავრებულები წარმატებით აბარებენ ერთიან ეროვნულ გამოცდებს, მონაწილეობენ სასკოლო ოლიმპადებსა და სხვადასხვა კონკურსებში. მიმდინარე წელს სკოლას 2 ოქროსა და 6 ვერცხლის მედლის კანდიდატი ჰყავს.

Wednesday, April 28, 2010

ანონსი

29 აპრილს 12 საათზე საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი დიმიტრი შაშკინი თბილისის 94-ე საჯარო სკოლაში საცურაო აუზს გახსნის. ახალი აუზი ერთადერთია ისანი-სამგორის ამ დასახლებაში და იგი გარკვეული შეღავათებით შვიდი საჯარო სკოლის მოსწავლეებს მოემსახურება. რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია - 94-ე საჯარო სკოლის 300-მდე მოსწავლეს სოციალურად დაუცველი ოჯახებიდან, უფასოდ ჩაუტარდებათ ცურვისა და წყალბურთის გაკვეთილები.

Saturday, April 24, 2010

მოგვილოცეეეეთთთთთთთთთთთთთთთთთ!!!!!!!!



ოლიმპიადის 2 გამარჯვებული გვყავს 3 საგანში
ლაშა ახალაია გეოგრაფიასა და ისტორიაში
ლადო ნიაური უმაღლესი ქულით ქიმიაში!!!!!!
გილოცაააააააავთ ბავშვებსაც და მათ პედაგოგებსაც!!!!!!!!

გეოგრაფია_ლიზა გოცირიძე
ქიმია_ლიანა პეტრიაშვილი
ისტორია_რუსუდან ხვიჩია



შდეგები შეგიძლიათ იხილოთ შემდეგ ბმულზე:
http://naec.ge/more.php?id=356&rig_no=106&lang=geo

Wednesday, April 21, 2010

ღონისძიება ,,უტკბესი და უმწარესი"

დღეს, 22 აპრილს საღამოს, 18 საათზე ჩატარდება დედაენის დღისადმი მიძღვნილი ღონისძიება სათაურით– ,,უტკბესი და უმწარესი".
ღონისძიებაში მონაწილეობას მიიღებენ მხატვრული კითხვის წრის ბავშვები.
ხელ–ლი: ლ. ტალახაძე

ანონსი

მონაწილეობა ,,ჩვენი უბნის სტარტებში"

Tuesday, April 20, 2010

მასწავლებელთა ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ტრენინგების პროგრამა

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს რეფორმა მიზნად თანამედროვე სამუშაო ბაზრის მოთხოვნების შესაბამისი მომავალი თაობების აღზრდას ისახავს, რაც თავისთავად მასწავლებლების თანამედროვე მოთხოვნებთან შესაბამისი პროფესიული განვითარების და ტექნოლოგიებით გამდიდრებული სასწავლო გარემოს უზრუნველყოფას მოითხოვს. მათ შორის:

  • ინოვაციური სასწავლო მეთოდების დანერგვას, რომელიც საგანმანათლებლო ტექნოლოგიებსა და პრობლემაზე დაფუძნებული სასწავლო მიდგომების გამოყენებას მოიცავს;
  • არსებული ციფრული რესურსების და საგანმანათლებლო ტექნოლოგიების გამოყენებას, ასევე მონაწილეობას მათ შექმნაში;
  • ტექნოლოგიების გამოყენებით ინდივიდუალურ საჭიროებებზე მორგებული სწავლება-სწავლისთვის გარემოს შექმნას;
  • პროფესიულ სასწავლო საზოგადოებებში მონაწილეობას, პრაქტიკოსებთან და ექსპერტებთან გამოცდილებისა და საუკეთესო მაგალითების გაზიარების მიზნით, მათ შორის ელექტრონული საზოგადოებების საშუალებით;
  • ტექნოლოგიებით გამდიდრებული შეფასებების გამოყენებას, რომელიც მოსწავლეებში თანამედროვე მოთხოვნების უნარ-ჩვევების გაზომვის საშუალებას მოგვცემს.

სსიპ ფონდი ”ირმის ნახტომი” 2005-2008 წლებში ახორციელებდა მასწავლებელთა საბაზო ტრენინგების პროგრამას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებში (ისტ). 2009 წლის იანვრიდან ისტ ტრენინგების განხორციელებას მასწავლბელთა პროფესიული განვითარების ცენტრი უზრუნველყოფს.

პროგრამის მიზანი: საქართველოში საშუალო განათლების ხარისხის ამაღლება, სასკოლო კურიკულუმში ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ინტეგრირების გზით.

სპეციფიური ამოცანა:მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ტრენინგების შეთავაზების გზით;

სასწავლო გარემოს გაუმჯობესება ქართული საგანმანათლებლო ელ-რესურსების შექმნისა და გამოყენების გზით.

ტრენინგ-კურსები

სკოლის ჩემპონი

ამ კვირაში გაირკვა ჭადრაკის ტურნირის ჩემპიონის ვინაობა, ის X–გ კლასის მოსწავლე გიორგი დავითაძე გახლავთ, მან დაძაბულ ორთაბრძოლაში დაამარცხა VIII–ბ კლასის მოსწავლე თამარ გიორგაძე, საბოლოოოდ საპრიზო ადგილები ასე განაწილდა:

I ადგილი – გიორგი დავითაძე X გ

II ადგილი – თამარ გიორგაძე VIII ბ

III ადგილი – ლაშა სანებლიძე VIII ა

გამარჯვებულებს ვულოცავთ და ვუსურვებთ მომავალ წარმატებებს!

Monday, April 19, 2010

განცხადება

კიდევ ერთხელ განგიმარტავთ არსებული კანონმდებლობის შესაბამისად ოქროსა და ვერცხლის მედლების გაცემის წესს.

როგორც თქვენთვის ცნობილია საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2009 წლის 4 დეკემბრის #1103 ბრძანებით 2006 წლის 28 სექტემბრის #841 ბრძანებით დამტკიცებულ ეროვნულ სასწავლო გეგმაში შევიდა ცვლილება ნიშნის გამოყვანის წესთან დაკავშირებით.

ოქროსა და ვერცხლის მედლების გაცემა ხდება მესამე საფეხურის ( მე-10, მე-11, მე-12 კლასი) თითოეული საგნის წლიური ნიშნის გათვალისწინებით;

ოქროსა და ვერცხლის მედლების გაანგარიშებისას მხედველობაში არ მიიღება მოსწავლის შეფასება ტრიმესტრების მიხედვით;

საგნის წლიური ნიშანი მრგვალდება და გამოიხატება ერთი ნიშნით (მთელი რიცხვი). მაგ: თუ მოსწავლეს პირველ ტრიმესტრში, მათემეტიკაში აქვს 9,9; მეორე ტრიმესტრში - 9,8 და მესამე ტრიმესტრში - 9,7. ამ ქულათა საშუალო არითმეტიკული არის 9,8; თუმცა მისი წლიური შეფასება იქნება 10.

ოქროს მედალს მიიღებს ის მოსწავლე, რომელსაც მესამე საფეხურზე ყველა საგნის თითოეული წლის ნიშანი არის დამრგვალებული 10.

ვერცხლის მედალს მიიღებს ის მოსწავლე, რომელსაც მესამე საფეხურზე ყველა საგნის თითოეული წლის დამრგვალებული ნიშნების საშუალო არითმეტიკული არის 9.8 დან - 10 მდე.

Wednesday, April 14, 2010

გრიფირებული სახელმძღვანელოების კატალოგი

კატალოგით სარგებლობისას თქვენ შეგიძლიათ:

ა) საძიებო სისტემის მეშვეობით მოძებნოთ თქვენთვის საინტერესო სახელმძღვანელო სხვადასხვა პარამეტრის მიხედვით

ბ) დაათვალიეროთ სახელმძღვანელოების ელექტრონული ნიმუშები. ნიმუშები წარმოდგენილია სამ ფაილად: 1) სახელმძღვანელოს ყდები და სარჩევი; 2) მოსწავლის სახელმძღვანელო; 3) მასწავლებლის სახელმძღვანელო

გ) იხილოთ ეროვნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრის და ასევე მოწვეული ექსპერტების მიერ თითოეულ სახელმძღვანელოზე დაწერილი შეფასება.

საძიებო სისტემაში შესულია მხოლოდ 2009-2010 წლიდან გრიფირებული წიგნები. გრიფირებული სახელმძღვანელოების სრული ჩამონათვალი (2009 და გასულ წლებში) შეგიძლიათ იხილოთ აქ

Tuesday, April 6, 2010

პედაგოგებისთვის სასერტიფიკაცო გამოცდაზე გამსვლელი ქულა დადგენილია

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ პედაგოგების სასერტიფიკაციო გამოცდების მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი და საგამოცდო დრო დაადგინა. განათლებისა და მეცნიერების მინისტრმა დიმიტრი შაშკინმა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის დირექტორმა მაია მიმინოშვილმა ამის შესახებ ოფიციალურად განაცხადეს.

საწყის ეტაპზე პედაგოგებისთვის სასერტიფიკაციო გამოცდები ჩატარდება ქართულ ენასა და ლიტერატურაში, მათემატიკასა და უცხო ენაში, ასევე უნარ-ჩვევებში. აღნიშნულიდან გამომდინარე, გამოცდებში მონაწილეობის მიღება ამ დისციპლინების 20 000 -მდე მასწავლებელს შეეძლო. ამ დროისთვის, დაფიქსირებულია მასწავლებელთა მაქსიმალური აქტივობა, გამოცდებზე გასვლის სურვილი გამოთქვა და რეგისტრაცია გაიარა 10 720 მასწავლებელმა, რაც იმაზე მეტყველებს, რომ რეალურად მასწავლებლებს სურთ კვალიფიკაციის ამაღლება და სახელმწიფო მათ ყოველმხრივ უწყობს ხელს. გამოცდები ჩატარდება ივლისში.

თითოეული გამოცდისათვის ბარიერი გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ საქართველოს მასშტაბით ჩატარებული საცდელი ტესტირებების შედეგების ფსიქომეტრული ანალიზით დადგინდა. სერტიფიკატის მისაღებად თითოეულ გამოცდაში პედაგოგმა მაქსიმალური ქულის 60%-ზე მეტი უნდა დააგროვოს. პროფესიული უნარებისა და საგნობრივი ტესტების მაქსიმალური ქულა შემდეგნაირად განისაზღვრა: პროფესიული უნარების ტესტი – 80 ქულა; ქართული ენისა და ლიტერატურის ტესტი – 80 ქულა; უცხოური ენების ტესტი – 120 ქულა; მათემატიკის ტესტი – 70 ქულა.

სასერტიფიკაციო გამოცდებში მონაწილე პედაგოგებს პროფესიული უნარებისთვის, ქართული ენისა და ლიტერატურისთვისა და მათემატიკის ტესტებზე მუშაობისთვის 5, ხოლო უცხო ენის გამოცდისთვის 3 საათი და 15 წუთი მიეცემათ. საგნობრივი ტესტების დაახლოებით 40% საგნის სწავლების მეთოდიკას, ხოლო 60% საგნის ცოდნას მოიცავს.

პედაგოგები, რომლებიც ბარიერს გადალახავენ არა მხოლოდ ხელფასი მოემატებათ, არამედ მენტორ მასწავლებლად იმუშავებენ, რაც 160 ლარიან დანამატს გულისხმობს. სასერტიფიკაციო გამოცდებში მონაწილეობა ნებაყოფლობითია და მას სახელმწიფო აფინანსებს. ტესტების მომზადებასა და გამოცდების ჩატარებას გამოცდების ეროვნული ცენტრი უზრუნველყოფს. პედაგოგთა რეგისტრაცია 15 აპრილს დასრულდება.

Sunday, April 4, 2010

მესამე ტურიც ჩვენიააააააააააააააა!!!!!!

ლაშა ახალაიას და ლადო ნიაურს ვულოცავთ მესამე ტურში გადასვლას!!!!





ლადო_ქიმია (პედ. ლიანა პეტრიაშვილი) და ბიოლოგია (პედ. ნინო გიგოლაშვილი)
ლაშა_ისტორია (პედ. რუსუდან ხვიჩია) და გეოგრაფია (პედ. ლიზა გოცირიძე)
პ।ს.
ჩვენს ყოფილ მოსწავლეს, ნიკა გუცაევსაც ვულოცავთ ბიოლოგიაში მესამე ტურში გადასვლას!

შედეგები:

http://naec.ge/more.php?id=347&rig_no=101&lang=geo

Followers